AdatlapÜzenet küldése a téma adminak, címzett: ilkoTagok listája!Új tag meghívása a témábaSport hozzászólásai
Végigböngésztem a topikokat, de sport témájút nemigen találtam, és ami van se működik, ezért létrehoztam egyet!:) Bármilyen sportággal (kedvenc csapattal) kapcsolatban lehet írni a focitól a dartsig, téma és aktuális kérdés rengeteg van legyen szó akár magyar, akár külföldi sportról. Én nem elsősorban eredményeket írok ide, inkább híreket, érdekességeket inne-onnan. De persze ha van magyar vonatkozású sportsiker pl, akkor azért legalább említés szintjén...
Hozzászólás írása...
2022. november 9. 10:56:06
Nem gondolom, hogy ők tették fel az országot a téli olimpiai "térképre" mivel ezt már anno a Nagy Marianna-Nagy László páros megtették. Már ha van ilyen "térkép" mert a téli oimpiákon a mai napig jelentéktelen országnak számítunk.
Bár igazából, engem személy szerint HIDEGEN hagy az olimpián szerzett érmek száma és az ezzel való hivalkodás.
Egyébként pedig hazugnak tartom a két korcsolyázót, hiszen eddig azt állították, hogy eszük ágában sincs országot váltani. Ráadásul, ők aztán tényleg rengeteg állami támogatást kaptak, nem úgy mint a sportolók 95 százaléka.
Gondolom Kína sokkal többet ígért - ennyi történt. Rapportot kár belekeverni, hiszen ő gyakorlatilag 0 forintot kapott. Már 6 éve lenyilatkozta, hogy gyakorlatilag semmilyen támogatást sem kap, annak ellenére, hogy ő a világ egyik legjobb sakkozója. Liuéknak eddig is aranyéletük volt, most még több pénzt fognak zsebre vágni. Ennyi a story.
https:/chess24.com/en/read/news/richard-rapport-i-don-t-really-have-any-support
Bár igazából, engem személy szerint HIDEGEN hagy az olimpián szerzett érmek száma és az ezzel való hivalkodás.
Egyébként pedig hazugnak tartom a két korcsolyázót, hiszen eddig azt állították, hogy eszük ágában sincs országot váltani. Ráadásul, ők aztán tényleg rengeteg állami támogatást kaptak, nem úgy mint a sportolók 95 százaléka.
Gondolom Kína sokkal többet ígért - ennyi történt. Rapportot kár belekeverni, hiszen ő gyakorlatilag 0 forintot kapott. Már 6 éve lenyilatkozta, hogy gyakorlatilag semmilyen támogatást sem kap, annak ellenére, hogy ő a világ egyik legjobb sakkozója. Liuéknak eddig is aranyéletük volt, most még több pénzt fognak zsebre vágni. Ennyi a story.
https:/chess24.com/en/read/news/richard-rapport-i-don-t-really-have-any-support
Richard Rapport: “I don’t really have any support” | chess24.com
At 20 years old Hungary’s Richard Rapport is the world’s top junior, rated 2752 and world no. 16. He suffered at the Baku Olympiad, though, both ...
chess24.com
LINK At 20 years old Hungary’s Richard Rapport is the world’s top junior, rated 2752 and world no. 16. He suffered at the Baku Olympiad, though, both ...
chess24.com
2022. november 9. 08:41:43
Hm. azt gondolom, sportdiplomáciában valamit rosszul csinálunk. Illetve még annyit megjegyeznék, hogy az ő esetükben valahol megértem a váltást, nem úgy mint pl Dalma, vagy Rapport esetében. De mégis, ők tettek fel bennünket a téli olimpiai térképre...
https:/www.nemzetisport.hu/teli_sportok/rp-gyorskorcsolya-orszagvaltast-kezdemenyeztek-a-liu-testverek-2922931
https:/www.nemzetisport.hu/teli_sportok/rp-gyorskorcsolya-orszagvaltast-kezdemenyeztek-a-liu-testverek-2922931

Rp. gyorskorcsolya: országváltást kezdeményeztek a Liu testvérek! -
Országot nem neveztek meg, és az MOKSZ-t más nemzeti szövetség még nem kereste meg.
www.nemzetisport.hu
LINK Országot nem neveztek meg, és az MOKSZ-t más nemzeti szövetség még nem kereste meg.
www.nemzetisport.hu
2022. november 2. 13:17:40
Érdekes történet, ezek szerint az olasz M.... tovább él és virul. Miket ne találsz,köszi hogy megosztottad, ezt az "apró" hírt, valóban igaz a mondás :'Az ördög a részletekben lapul' .Ennyit a profi sportról :( Valójában nem meglepő, hiszen a fogadóirodák is a M... kezében volt (van) !
2022. november 2. 12:12:46
A hétvégén újfent történt olyan esemény, ami túlmutat a futballon. Érdekes, hogy magyar tudósítást a történtekről nem találtam, de ettől még fontos.
A szombati Inter-Sampdoria meccsen történt, hogy a hazai ultrák kivonultak a mérkőzésről, teljesen üressé téve a "curva nord"-ot. A kivonulás oka az ultrák vezérének halála. A mérkőzés után több szurkoló megszólalt, hogy ők nem akarták elhagyni a stadiont, de az ultrák kényszerítették őket. Amit még tudni kell, hogy az a bizonyos "vezérszurkoló" 26 éves börtönbüntetését töltötte éppen, mikor elhalálozott, vagyis egy kemény bűnözőről beszélünk.
Ez a sztori több dolgot is felvet. Először is magyarázza meg nekem valaki, 2022-ben mégis hogyan történhet meg, hogy egy drukkert arra kényszerít egy másik szurkoló, hogy elhagyja a stadiont. A másik a klub hozzáállása. Mivel tudtommal semmilyen hivatalos közlemény nem jelent meg az Inter részéről, ezek szerint ez rendben van? Vagy annyira nagy a befolyásuk az ultráknak a klubra, hogy attól féltek, bojkottálják majd a további mérkőzéseket, ha bármit lépni mernek? Nem értem, komolyan nem. És ez nem egy kis bajnokság sokadosztályú klubjánál történt, hanem egy BLben szereplő, és ott a 16 közé jutó csapatnál...
A szombati Inter-Sampdoria meccsen történt, hogy a hazai ultrák kivonultak a mérkőzésről, teljesen üressé téve a "curva nord"-ot. A kivonulás oka az ultrák vezérének halála. A mérkőzés után több szurkoló megszólalt, hogy ők nem akarták elhagyni a stadiont, de az ultrák kényszerítették őket. Amit még tudni kell, hogy az a bizonyos "vezérszurkoló" 26 éves börtönbüntetését töltötte éppen, mikor elhalálozott, vagyis egy kemény bűnözőről beszélünk.
Ez a sztori több dolgot is felvet. Először is magyarázza meg nekem valaki, 2022-ben mégis hogyan történhet meg, hogy egy drukkert arra kényszerít egy másik szurkoló, hogy elhagyja a stadiont. A másik a klub hozzáállása. Mivel tudtommal semmilyen hivatalos közlemény nem jelent meg az Inter részéről, ezek szerint ez rendben van? Vagy annyira nagy a befolyásuk az ultráknak a klubra, hogy attól féltek, bojkottálják majd a további mérkőzéseket, ha bármit lépni mernek? Nem értem, komolyan nem. És ez nem egy kis bajnokság sokadosztályú klubjánál történt, hanem egy BLben szereplő, és ott a 16 közé jutó csapatnál...
2022. november 1. 10:46:39
Azt gondolom, hogy az a modell, amit a Fradi (is) alkalmaz, még középtávon sem fenntartható.
Nem véletlenül írtam a Plzent sem. Folyamatosan minimum 7 cseh játékos kezdett (de olyan is volt, hogy 10), a Fradinál meg örülünk, ha 4 magyar van a kezdőben.
Nem véletlenül írtam a Plzent sem. Folyamatosan minimum 7 cseh játékos kezdett (de olyan is volt, hogy 10), a Fradinál meg örülünk, ha 4 magyar van a kezdőben.
2022. november 1. 10:42:52
Ez mind szép és jó, de a trend (nekem úgy tűnik) cseppet sem változott, és ez már nem annyira rózsás helyzetet mutat... Hogy egy példát is írjak nem látom hogy mondjuk a Ludogorec szerepléséből a bolgár válogatott mennyit profitált.
https:/www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/az-nb-i-megorizte-erteket-a-regioban-itt-a-legmagasabb-a-legiosok-aranya-2920371
https:/www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/az-nb-i-megorizte-erteket-a-regioban-itt-a-legmagasabb-a-legiosok-aranya-2920371

Az NB I megőrizte értékét – a régióban itt a legmagasabb a légiósok
Adama Traoré csúcsot döntött. 12 magyar tért haza külföldről, de csökkent a kiszerződők száma.
www.nemzetisport.hu
LINK Adama Traoré csúcsot döntött. 12 magyar tért haza külföldről, de csökkent a kiszerződők száma.
www.nemzetisport.hu
2022. október 28. 20:02:25
Amivel igazán óriásit kaszált a Ferencváros, az a 12 coefficiens pont, amit eddig gyűjtött. Ezzel majdnem megduplázta eddigi pontjait, és így a következő 5 évben rengeteg sorsolásnál kiemelt lesz. Szerintem ez összességében többet ér, mint 7 millió euro. Jól jártak idén az EL-lel.
2022. október 28. 14:13:02
Még egy kis érdekesség arról, hogy azért a bl még mindig sokkal jobban fizet. Ott a csoportkörbe jutásért jár alapból 16 millió euró, míg az elben a Fradi így, hogy 10 ponttal csoportgyőztes kap 9-et. Nagyon nagy a különbség.
2022. október 28. 11:34:10
Az EL mindig a nagyok jatszótere volt. 40-50 éve azért tudtak sikeresek lenni kisebb országok hiszen akkor nem létezett Bosman-szabály. Max. 3 külföldi lehetett egy klubban. Egy svéd, skót vagy egy magyar csapat is nyerhetett (és nyert is) nemzetközi kupát. Ha egy adott országnak erős volt a válogatottja akkor általaban a klubjai is jól szerepeltek.
Én újra bevezetném a 6+5-ös szabályt ami korábban sok országban létezett. Na jó, módosítanám 5+6-ra. Minimum 5 hazai játékosnak mindig a pályán kéne lennie. Ahhoz, hogy csökkenjen a szakadék a klubok között ezt meg kéne lépni.
Nem véletlen hogy 95-ig, a Bosman szabály bevezetéséig voltak időszakok amikor a holland is topligának számított.
Mivel a válogatottjuk jó volt, ez nem volt meglepetés. Mindhárom nagy holland csapat nyert bl-t, összesen hatot míg a sokak által topligának nevezett (szerintem nem) franciák egyet. Sőt, a franciák összesen két nemzetközi kupát nyertek. De szerintük az ő ligájuk "topliga". Ha kivennénk a PSG-t akkor max. az EKL győzelemre lenne esélyük :) :)
Én újra bevezetném a 6+5-ös szabályt ami korábban sok országban létezett. Na jó, módosítanám 5+6-ra. Minimum 5 hazai játékosnak mindig a pályán kéne lennie. Ahhoz, hogy csökkenjen a szakadék a klubok között ezt meg kéne lépni.
Nem véletlen hogy 95-ig, a Bosman szabály bevezetéséig voltak időszakok amikor a holland is topligának számított.
Mivel a válogatottjuk jó volt, ez nem volt meglepetés. Mindhárom nagy holland csapat nyert bl-t, összesen hatot míg a sokak által topligának nevezett (szerintem nem) franciák egyet. Sőt, a franciák összesen két nemzetközi kupát nyertek. De szerintük az ő ligájuk "topliga". Ha kivennénk a PSG-t akkor max. az EKL győzelemre lenne esélyük :) :)
2022. október 28. 10:23:02
Hatalmas gratuláció a Fradinak az el csoportelsőséghez. A kitűzött célt (tavaszi kupaszereplés, amire egyébként 2004 óta nem volt példa magyar klubok esetében) már sikerült elérni, innentől minden más csak bónusz.
Egyébként az uefa annyira megerősítette az elt, hogy akár összejöhet egy olyan sorsolás, hogy a Fradi a Barcelona-Manchester United meccs győztesével játszik nyolcaddöntőt. Ami egyfelől pozitív, hiszen megnő az Európa Liga presztízse, másfelől viszont megint nem abba az irányba mutat, hogy nem topligás csapatnak esélye lenne megnyerni az elt. Magyarán ez a kupa is a nagyok játszóterévé válik.
Egyébként az uefa annyira megerősítette az elt, hogy akár összejöhet egy olyan sorsolás, hogy a Fradi a Barcelona-Manchester United meccs győztesével játszik nyolcaddöntőt. Ami egyfelől pozitív, hiszen megnő az Európa Liga presztízse, másfelől viszont megint nem abba az irányba mutat, hogy nem topligás csapatnak esélye lenne megnyerni az elt. Magyarán ez a kupa is a nagyok játszóterévé válik.
2022. október 27. 11:01:11
A tényekkel nehéz vitatkozni, szóval komment nélkül, csak belinkelem:
https:/www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/cies-tovabbra-is-az-ajaxe-a-legjobb-akademia-2920863
https:/www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/cies-tovabbra-is-az-ajaxe-a-legjobb-akademia-2920863

CIES: továbbra is az Ajaxé a legjobb akadémia - NSO
A Sporttudományok Nemzetközi Központja az idén is elkészítette a nevelőegyesületek rangsorát.
www.nemzetisport.hu
LINK A Sporttudományok Nemzetközi Központja az idén is elkészítette a nevelőegyesületek rangsorát.
www.nemzetisport.hu
2022. október 26. 13:59:28
Egyébként pedig a futball őskorából (1950) előtt kevés felvétel van. Nehéz megállapítani, hogy az akkori játékosok milyenek voltak, jobbak-e a mostaniaknál. Ugyanúgy a gólok számáról is sokszor ellentmondásos infók vannak. Asszisztokat egyáltalán nem biztos, hogy számon tartották, 80-90 éve. Meg eleve teljesen más volt a futball. Különböző korokat lehetetlen osszehasonlítani.
2022. október 26. 11:31:59
A másik baromság ha nem nyersz minimum egy BL-t nem kaphatod meg az Aranylabdát. Lewának még ez is kevés volt...
2022. október 26. 11:23:53
Az mindig vicces, hogy a 442 és a többi újság és portál csak 1950-ig tud "visszaemlékezni". Sőt általaban mindig felulreprezentáltak az elmúlt 30 év játékosai. Ilyen listákra sosem kerülnek fel 1950 előtt játszó játékosok hiszen már alig él valaki aki egyáltalán látta volna őket. Plusz a labdarúgas torténetenek nagy részében a játékosok nem sztárklubokban játszottak mivel komoly szabályozás volt érvényben illetve az ötvenes évek előtt botzasztóan nehéz volt külföldre igazolni. A kommunista diktatúrákból pedig csak emigrálni lehetett. Ezzel azt akarom mondani, hogy ilyen listákra általaban azok kerülnek fel akik MAI szemmel nézve komoly külföldi topcsapatban játszottak. Pl. a harmincas években a Rapid Wien Európa egyik legjobb csapatának számított ott volt egy bizonyos Josef Bican aki 530 meccsen 805 gólt szerzett. Vagy Franz Binderről vagy Erwin Helmchenről hallott valaki hányan hallottak? Pedig gólok tekintetében felül múlták a nagy Pelét is. Ugyanez van Magyarországon is. A 120 éve játszó Schlosser Imrének van a 3. Legjobb mutatója magyarok közül mégse emlegetik sosem a legjobbak között. Mert hát ki emlékszik rá ugye. Deák "Bamba" Ferencet még anno a kommunisták csináltak ki, pedig neki sokáig meg Puskásnál is jobb mutatói voltak.
A hetvenes években pl. a holland liga erősebb volt mint az angol, spanyol vagy az olasz! A Bundesliga volt akkor az első helyen! Nem csak az ajax miatt volt erős az Eredivisie mivel 69-ben pl. a Feyenoord volt az 1. holland csapat akik BEK-et nyertek. A futball általaban az angol-német-olasz-spanyol liga kerül forgott de nem mindig volt ez így! Régen sok olyan futballista volt aki nem játszott a mai 4 topligában, így sok olyan spíler nem kerül fel ezekre a listákra, akik nem játszottak a MAI topligákban.
Egy szó mint száz: ezek a listák nagyon szubjektívek. Pont mint az Aranylabda. Lewandowskinak minimum kettővel kéne rendelkeznie. Haalandnak is nehezebb dolga lesz, hiszen norvég és vb,eb győzelemre esélye sincs, így azokban az években mikor nemzetközi nagy tornát rendeznek szinte esélye se lesz.
Az Aranylabda szavazásoknál is ez a baromság megy hogy ha a világ legjobbja akarsz lenni, akkor jó válogatottban kell jatszanod.Ezert nem fog Lewa sose nyerni. Pedig van vagy 210 FIFA tagország és kb. 10-12 számít igazi top válogatottnak. Ha ma Litvániaban megszületne a világ jövőbeni legjobbja ő se kaphatna a jelenlegi hülye szabályok alapján mivel egy gyenge válogatottból nem kaphat játékos. Már Lengyelország is kevés ehhez, nem hogy egy Litvánia.
Ez az ormótlan baromság él az emberek fejében, hogy aki jó játékos annak nem elég hogy top csapatban hanem topvalogaottban is kell játszania. Mert ha nem így van, akkor ő számukra nem érdekes. Csoda, hogy Anno Sevcsenkónak oda merték adni az Aranylabdát. Haaland biztosan egyszer Aranylabdás lesz, de jóval kevesebbet fog kapni, mint amennyit megérdemel, hiszen Norvég és a válogatottjuk gyenge, sikereket nem érhet el velük.
A hetvenes években pl. a holland liga erősebb volt mint az angol, spanyol vagy az olasz! A Bundesliga volt akkor az első helyen! Nem csak az ajax miatt volt erős az Eredivisie mivel 69-ben pl. a Feyenoord volt az 1. holland csapat akik BEK-et nyertek. A futball általaban az angol-német-olasz-spanyol liga kerül forgott de nem mindig volt ez így! Régen sok olyan futballista volt aki nem játszott a mai 4 topligában, így sok olyan spíler nem kerül fel ezekre a listákra, akik nem játszottak a MAI topligákban.
Egy szó mint száz: ezek a listák nagyon szubjektívek. Pont mint az Aranylabda. Lewandowskinak minimum kettővel kéne rendelkeznie. Haalandnak is nehezebb dolga lesz, hiszen norvég és vb,eb győzelemre esélye sincs, így azokban az években mikor nemzetközi nagy tornát rendeznek szinte esélye se lesz.
Az Aranylabda szavazásoknál is ez a baromság megy hogy ha a világ legjobbja akarsz lenni, akkor jó válogatottban kell jatszanod.Ezert nem fog Lewa sose nyerni. Pedig van vagy 210 FIFA tagország és kb. 10-12 számít igazi top válogatottnak. Ha ma Litvániaban megszületne a világ jövőbeni legjobbja ő se kaphatna a jelenlegi hülye szabályok alapján mivel egy gyenge válogatottból nem kaphat játékos. Már Lengyelország is kevés ehhez, nem hogy egy Litvánia.
Ez az ormótlan baromság él az emberek fejében, hogy aki jó játékos annak nem elég hogy top csapatban hanem topvalogaottban is kell játszania. Mert ha nem így van, akkor ő számukra nem érdekes. Csoda, hogy Anno Sevcsenkónak oda merték adni az Aranylabdát. Haaland biztosan egyszer Aranylabdás lesz, de jóval kevesebbet fog kapni, mint amennyit megérdemel, hiszen Norvég és a válogatottjuk gyenge, sikereket nem érhet el velük.
2022. október 26. 07:57:56
Ha már CR, egy kis érdekesség. Persze, minden lista szubjektív valamennyire, de azért...
"A FourFourTwo összeállított egy százas listát minden idők legjobb futballistáiról. A szempontok között szerepelt a játékosok sikeressége, tehetsége, hatásuk az adott korszakra, és hogy mennyi felejthetetlen pillanatot okoztak a játékukkal.
A százas rangsor 93. helyén Kocsis Sándor szerepel, Albert Flórián a 78., Hidegkuti Nándor a 43., a legmagasabban jegyzett magyar nem meglepő módon Puskás Ferenc, aki többek között a brazil Ronaldót is megelőzve a kilencedik.
A magazin listáján az első Lionel Messi, őt honfitársa Diego Maradona és Cristiano Ronaldo követi. A háromszoros világbajnok Pelé tehát nincs ott a dobogón, a brazil legenda a negyedik, míg Zinédine Zidane az ötödik.
A FourFourTwo szerint minden idők 10 legjobb futballistája
1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Cristiano Ronaldo
4. Pelé
5. Zinédine Zidane
6. Johan Cruyff
7. George Best
8. Franz Beckenbauer
9. Puskás Ferenc
10. Ronaldo"
"A FourFourTwo összeállított egy százas listát minden idők legjobb futballistáiról. A szempontok között szerepelt a játékosok sikeressége, tehetsége, hatásuk az adott korszakra, és hogy mennyi felejthetetlen pillanatot okoztak a játékukkal.
A százas rangsor 93. helyén Kocsis Sándor szerepel, Albert Flórián a 78., Hidegkuti Nándor a 43., a legmagasabban jegyzett magyar nem meglepő módon Puskás Ferenc, aki többek között a brazil Ronaldót is megelőzve a kilencedik.
A magazin listáján az első Lionel Messi, őt honfitársa Diego Maradona és Cristiano Ronaldo követi. A háromszoros világbajnok Pelé tehát nincs ott a dobogón, a brazil legenda a negyedik, míg Zinédine Zidane az ötödik.
A FourFourTwo szerint minden idők 10 legjobb futballistája
1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Cristiano Ronaldo
4. Pelé
5. Zinédine Zidane
6. Johan Cruyff
7. George Best
8. Franz Beckenbauer
9. Puskás Ferenc
10. Ronaldo"
2022. október 25. 15:44:31
Csak CR 7 tud focizni
2022. október 25. 11:51:31
Szoboszlait nem kedvelem, de nem a játéktudása, hanem a viselkedése és a személyisége miatt. Egy öntelt, nagyképű, pózőr páva. Kicsit CR-re hajaz a viselkedése, akit szintén pont ezért nem bírok. Nagyon sokat kéne fejlődnie ahhoz, hogy megkedveljem! Nagyképű nyilatkozatai vagy amikor lecserelték többször is elkezdte rugdosni a padot, illetve idegbajos viselkedése - ez a fajta attitűd nálam nem nyerő.
A többi magyar válogatott játékos tud (vagy próbál) normálisan viselkedni. Ráadásul Szoboszlainak nincs oka a nagyképűségre. Könnyen lehet, hogy Sallai, Schäfer vagy Kerkez többre fogja vinni, mint ő. Utóbbi kettőnek komoly esélye van erre.
A többi magyar válogatott játékos tud (vagy próbál) normálisan viselkedni. Ráadásul Szoboszlainak nincs oka a nagyképűségre. Könnyen lehet, hogy Sallai, Schäfer vagy Kerkez többre fogja vinni, mint ő. Utóbbi kettőnek komoly esélye van erre.
2022. október 24. 15:58:30
Mint ahogy Szabados Gábor sportközgazdász megfogalmazta már többször is, a mai fociban már minden játékos edzés és mérkőzés teljesítménye a modern számítógépes technológia miatt szinte minden komolyabb csapat előtt nyílt titok. Ma már nem a játékos megfigyelőké a főszerep, hanem a csapatok számítógépein tárolt játékos adatoké. Ezért szerint egy ilyen cikket már egy meccs előtt is meg lehetne írni. Szerintem ez az egész egy kattintás vadász hülyeség!
2022. október 23. 13:57:18
Egyszerű a válasz. A játékosok elemzésével maximálisan egyetértek. Éppen ezért sose értettem pl a Szalai Ádit fikázókat, vagy a Szobit szidókat.
Ugyanakkor az is elgondolkoztató, hogy több válogatott játékosnál olyan hiányosságokról írnak, amiknek a megléte alap kéne hogy legyen. És mivel nem az, vastagon felmerül a magyar up képzés felelőssége.
Ugyanakkor az is elgondolkoztató, hogy több válogatott játékosnál olyan hiányosságokról írnak, amiknek a megléte alap kéne hogy legyen. És mivel nem az, vastagon felmerül a magyar up képzés felelőssége.
2022. október 21. 13:59:21
Na így már egészen más, valóban érdekes. És a következtetést rábízod mindenkire ki mit gondoljon miután elolvassa, vagy megosztod a gondolataidat, te miket gondolsz?
Hozzászólás írása...
